
••Midsommar 2026
- Krokus&Chili
- för 3 dagar sedan
- 1 min läsning
Midsommar är en speciell helg.
Sommar.
Ledigt. (Nåja)
Alltid ovisst om det ska bli sol eller regnoväder 😅.!
Vi äter sällan den vanliga traditionella midsommarmaten. Vi grillar oftast, och så även i år.
Efterrätterna är ju som vanligt det roligaste att göra 💕 och i år blev det en cheesecake, pannacotta & en rabarberkaka med vaniljsås 💕.
Magiskt att sitta ute på altanen till långt efter att solen gått ner 🥰…
Inlägget innehåller annonser
Följ gärna min Facebooksida för fler recept och bakinspiration 💕.






Fruktfat är alltid uppskattat, särkilt av de yngre. Äter de inte mycket mat går iallafall frukt ner innan efterrätten:)

Randig rabarberkaka med vaniljsås 💕.

Bästa hjälpen när efterrätten proppas 💕.!


Krämig cheesecake:



Midsommarens pannacotta:


Nu ser jag fram emot två semesterveckor fyllda med sol, trädgårdsfix, jobb 🙈, gym, en liten tripp runt i södra Sverige, mat & bakning och långa dagar 💕.!
Glöm inte att lämna en kommentar eller klicka i hjärtat om ni gillade receptet 💕.
Missa inga nya smarriga recept! Fyll i prenumerationsformuläret längst ner så får ni en uppdatering när ett nytt inlägg publicerats på bloggen 💕.









Kommentarer